פותחים עסק מהבית - רשימת מטלות
מה צריך לעשות כשפותחים עסק מהבית?
זהו זה , החלטנו לפתוח עסק - להיות עצמאים. לא רוצים להיות שכירים.
ברכותיי!
אבל בכל זאת , מה עושים עכשיו ואיך מתארגנים??
כלומר -
אבל מה צריך לעשות , איך להתארגן?
ננסה לארגן ולסדר מה צריך לעשות מול הרשויות ועוד .
אבל קודם כל - עצמאי .
מה זה אומר להיות עצמאי?
עצמאי הוא אדם המעניק שירותים, או מוכר סחורות בעבור תשלום.
אין לו מעביד והוא מדווח לרשויות על הכנסותיו באופן עצמאי ובהתאם הוא גם משלם מיסים.
בקיצור, צריך לעשות הכול לבד. לנהל עסק, לקבל החלטות, לטפל במגוון נושאים בו זמנית - שיווק, מכירות, ניהול כספים , גביה , הנהלת חשבונות , ספקים , ביטוחים , משלוחים ניהול מלאי ועוד ועוד- שלא לדבר על העבודה עצמה.
כל הזמן צריך לקבל החלטות -להשקיע כסף בפרסום? אפוא לפרסם?לתמחר עבודות, לקבל הזמנת עבודה במחיר נמוך? מה לעשות עם לקוח שמתקשה לשלם? האם להחזיק מלאי? ואם כן - כמה?
לא נגמר .
אז הבנו מה אומרת הכותרת להיות עצמאי-לפתוח עסק ועכשיו הגיע הזמן להתחיל לעשות.
אני מביא פה רשימה של מטלות , משימות שצריך לבצע על מנת לפתוח עסק.
1. להחליט איזה סוג עסק- עוסק מורשה או עוסק פטור
2. לתת שם לעסק ( בשפה מקצועית - כינוי העסק)- צריך להחליט אם העסק נקרא על שם האדם שעומד בראשו ( ישראל ישראלי) / האם מצוין העיסוק ( היועץ המומחה) / שילוב של השניים (ישראל ישראלי- היועץ המומחה ) / או שם ללא קשר ( אבגד)
3. טלפון יעודי טלפון שבו רק אתה עונה ולא הילדים או שכנה שנכנסה לבקש סוכר
4. כתובת דוא"ל ייעודיתכתובת דוא"ל ייחודית , רצוי להפריד מהכתובת של הבדיחות והחברים. עדיף לא מדואר חינמי ( דואר חינמי - גוגל , ייאו , וואלה וכדומה- את אלו ניתן להשאיר לבדיחות)
5. כרטיסי ביקורלהוציא כרטיסי ביקור. לא יקר ומאד חשוב. ניתן להחליף בקלות. לא מומלץ לחכות שיהיה אתר / לוגו ואו דברים אחרים.
6. אתר האם להקים אתר באינטרנט? אם כן מתי? באיזו פלטפורמה?
7. חשבון בנק על מנת לפתוח תיק ברשויות חייבים חשבון בנק. מומלץ לפתוח חשבון בנק נפרד שישמש את העסק. העמלות היום בחשבון כזה נמוכות וסבירות. בכל מקרה להתמקח עם הבנק לגבי גובה העמלות.אבל , לבחור סניף - שייתן שירות טוב ותהיה גישה נוחה ( קרוב לבית או שירותי אינטרנט מתקדמים)
8. להתייעץ עם רואה חשבון / יועץ מס / מנהל חשבונותלהבין מה צריך לעשות ואיך לעשות. גם אם מבינים חשוב להתייעץ עם מומחה.
8.1. איזה הוצאות מוכרות
8.2. איך לרשום חשבונית מס / חשבונית עסקה / קבלה /חשבונית מס קבלה
8.3. הכנסות
8.4. איזה סוג עוסק כדאי להיות
9. להירשם ולדווח לגופים הממשלתיים (לפתוח תיק)אפשר לבד ואפשר לייפות את כוחו של רואה החשבון/ יועץ המס
9.1. מס הכנסה
9.2. ביטוח לאומי
9.3. מע"מ
10. ניהול ספרים להחליט מי עושה את הניהול השוטף , כולל דיווחים ותשלומים לרשויות באופן עצמאי בתוכנה ממוחשבת ייעודית או באמצעות רואה חשבון / יועץ מס(אאוטסורסינג) בכל מקרה מומלץ שמומחה יגיש את הדוח השנתי.
11. ניהול תזרים מזומנים לנהל תזרים מזומנים, לדאוג שיש כיסוי להוצאות. ניתן להתחיל באקסל, לא חייבים תוכנות מורכבות
12. לדאוג לתנאים סוציאליים
12.1. חסכון פנסיונילדאוג לפנסיה - להתחיל לחסוך. להיפגש עם יועץ - חשוב מאד למי שמשנה סטאטוס משכיר.מקומות עבודה רבים הגיעו להסדרי פנסיה מועדפים וכדאי לבדוק איך לשמור על הזכויות.
12.2. חופשה
12.3. מחלה
12.4. נופש, שכיר מקבל פעם בשנה דמי נופש, מומלץ לעצמאי לחסוך קצת על מנת לממן את החופשה
13. פרסום / קידום / מכירות
קישורים מועילים:
באתרים הבאים ניתן למצוא הרבה מידע .
לצערי לא הצלחתי לייצר לינק מהמאמר
- מס הכנסה
- מע"מ
- ביטוח לאומי
- businesspedia